Fandom

SpellForce Wiki

Pogranicze w ogniu

653strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Blue icon.png
Informacja
Pogranicze w ogniu
Start Dolina Szarego Zmierzchu
Koniec Dolina Szarego Zmierzchu
Lokacje Dolina Szarego Zmierzchu
Nagroda doświadczenie, przedmioty
Kolejność
Wcześniej Później
Dolina Szarego Zmierzchu (misja) Kurhany Skowytu (misja)
Równoległa misja
Maska Beliala (misja)

Misja główna w Dolinie Szarego Zmierzchu.

Forteca usytuowana na wzgórzu jest nieustanie atakowana przez ożywieńców i nieumarłych Zihara.

Cele misjiEdytuj

  • Udaj się do fortecy Zakonu
  • Pomów z Uriasem.
  • Przełom na wschodzie
    • Przełam oblężenie fortecy.
    • Opanuj i utrzymaj cztery wejścia do systemu jaskiń.
  • Portalem ku Kurhanom Skowytu

OpisEdytuj

Mapę Doliny Szarego Zmierzchu poza fortecą i terenami koło monumentu stanowią starożytne ruiny stale przywołujące kolejnych nieumarłych. Dodatkowo na północy obozowisko rozbiły Uroki. Do dyspozycji Sługi Run są aż 4 monumenty. Monument elfów zaraz za portalem, krasnoludów w obozowisku Uroków, oraz elfów i krasnoludów z tyłu twierdzy Zakonu.

Mapa ma bardzo bogate złoża lenyi, od pierwszego monumentu elfów; maksymalnie na południe oraz na północ z obydwu stron pozostałości po rzece. Ze względu na duże zapasy lenyi na tej mapie bardziej opłaca się budować lodowe wieże, do tego warto wcześniej wydobyć plany Druidki z Ostrzej Skały gdyż ma ona czar świętość zadająca spore obrażenia nieumarłym oraz ożywieńcą, do tego może walczyć i leczyć jednocześnie. W tej lokalizacji nie ma jagód, jednak jest ogromna liczba bawołów, dzięki temu bardzo szybko można osiągnąć maksymalną liczebność armii. Po wycięciu drzew na równinie obok monumentu warto dosyć wcześnie rozpocząć sadzenie nowych chatami leśników.

Zaraz po rozpoczęciu rozbudowy, jedyną drogą z północy będą nadchodzić nieumarli oraz Urokowie, dlatego jak najszybciej należy posłać tam Sługę Run oraz wesprzeć go Łowczyniami,Gwardzistkami oraz lodowymi wieżami. Po rozbudowie, zdobycie obozu Uroków nie jest już problemem, krasnoludami warto zacząć wydobywać żelazo w między czasie idąc w kierunku fortecy.

Przed fortecą są 2 monumenty, ale na przemian z jednej i drugiej strony nadchodzą szkielety. Ich obozy nie są duże ale podjęcie próby rozbicia jednego z obozów przepuści jedną lub dwie fale szkieletów. Najlepiej od strony np. monumentu elfów wybudować kilka lodowych wież, w między czasie rozpocząć przywoływanie wsparcia z nowego monumentu, i ruszyć w drugą stronę. Po zlikwidowaniu obydwu obozów można spokojnie iść porozmawiać z Uriasem.

Od momentu otwarcia fortecy, będą ją atakować kolejne fale przeciwników. Gorzej że nie ma ich jak potrzymać gdyż ożywia je magia ruin dzięki obecności Zihara ich dowódcy.

W pierwszym etapie po otwarciu fortecy i wywalczeniu przejścia, warto postawić przed nią od strony nieumarłych kilka wież lodowych 6-8 które praktycznie samodzielnie poradzą sobie nawet z 2-3 przeciwnikami. Dalej należy zabezpieczyć cztery wejścia do systemu jaskiń, dwa na północy, dwa na południu. Najlepszym rozwiązaniem jest wybudowanie (znowu) wież lodowych, gdyż są bardzo skuteczne a zapasów lenyi jest pod dostatkiem. Około 6 do 8 wież ułożonych przed wejściem będzie odpierać kolejne szkielety przed przejściem do wąwozu za pomocą jaskiń. Operacje trzeba powtórzyć przed wszystkimi czterema wejściami.

Na północy znajduje się również portal do Północnych Gór Wietrznych, pilnowany przez cały oddział szkieletów.

W drugim etapie trzeba przedrzeć się przez wężowy wąwóz. Dzięki zabezpieczeniu wejść, nowe szkielety nie przejdą tam ale te które przeszły nadal go pilnują. Ostatecznie po zabiciu Zihara nieumarli przestają się pojawiać. Jeniec przetrzymywany przez Zihara wie gdzie jest jedna z dwóch części Maski Beliala (patrz Maska Beliala (misja)).

W jednej ze skrzyń na północy znajduje się Runa krasnoludzkich robotników poziom 8. W fortecy są dwie skrzynie z planami krasnoludów - koło Uriasa, jedna za nim zawiera plany: dom księżycowego srebra, małe kwatery, ferma świń, magazyn żywności, kopalnia księżycowego srebra, oraz druga po jego prawej stronie (miedzy murem a budynkiem): obrońca, wielka zbrojownia, średnie kwatery.

Więcej w Fandom

Losowa wiki