Fandom

SpellForce Wiki

Oswobodzenie Shiel

653strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Blue icon.png
Informacja
Oswobodzenie Shiel
Start Shiel
Koniec Portal do Dzikiej Przełęczy
Lokacje Shiel, Liannon
Nagroda doświadczenie, przedmioty
Kolejność
Wcześniej Później
Przez Cienistą Puszczę Dzika Przełęcz

Misja główna w Shiel

Po przejściu przez portal, ku zaskoczeniu Sierżanta Einara, całe Shiel zostało opanowane przez Czarną Pięść, łącznie z fortecę Rodu Utrana.

Cele misjiEdytuj

  • Ostatni Utrańczycy.
  • Opanować monumenty.
    • Umierający Generał
      • Odwiedź Shan Muir w Liannon.
      • Zdobądź klucz do kamiennej bramy od strażników Mostu Północy.
      • Poszukaj na północy ziela alfalasu.
      • Zanieś ziele alfalasu Shan Muir.
      • Zanieś odtrutkę Bahirowi z Shiel.
    • Pomów z Tynarem.
    • Wyeliminuj strażników ze wzgórz.
    • Zaatakuj stwory przy monumentach i opanuj elfi monument.
  • Oswobodź fortecę Rodu Utrana.
  • Wezwij driady do pomocy w walce z armią broniącą portalu
    • Zbierz tysiąc liści lenyi
    • Po zmroku udaj się do Gaju Driad i złóż na ołtarzu ofiarę z lenyi.
  • Oczyść drogę na wschód.
  • Ku Dzikiej Przełęczy

NagrodyEdytuj

OpisEdytuj

Zaraz po przejściu przez portal oraz oceny sytuacji przez Sierżanta Einara, Sługa Run udaje się do oddalonego od fortecy, ufortyfikowanego posterunku na zachód.

Ponieważ Generał został otruty specyficzną trucizną stworzoną przez Krąg, konieczna jest pomoc z zewnątrz. Najbliżej znajduje się uzdrowicielka Shan Muir w Liannon, gdzie Sługa Run zostaje oddelegowany. Po rozmowie z uzdrowicielką, Słudze Run przypada zadanie zdobycia ziela alfalasu. Nie jest to trudne, jednak warto wezwać runicznych wojowników z monumentu obok menhiru w Liannon. Po przyniesieniu Shan Muir ziela, przyrządza ona odtrutkę, a bohater może skorzystać z menhiru aby ponownie dostać się do Shiel.

Po przekazaniu odtrutki Kapitanowi Bahirowi, Generał w ramach wdzięczności przekazuje Słudze Run dowodzenie nad grupą żołnierzy - Utrańczyków, którzy pomogą Słudze Run odbić monumenty.

Aby dotrzeć do monumentu elfów wystarczy podążać za wskazówkami przekazanymi przez Generała i przerwać łańcuch zwiadowców, obierając drogę do obozu na prawo. Zaraz po wejściu na teren przyszłej bazy, na zachód znajduje się monument bohaterów, którzy po przywołaniu wesprą oddział żołnierzy.

W SpellForce: Zakon Świtu jest to pierwsza misja, w której można wykazać się umiejętnościami dowodzenia armią, jednocześnie budując bazę i wykorzystując mocne strony konkretnej rasy. Zaraz po przejęciu monumentu elfów konieczne jest jak najszybsze rozbudowanie podstawowych budynków, gdyż wojska Czarnej Pięści regularnie będą wysyłać coraz większe grupy zwiadowców. Przed pierwszymi można obronić się żołnierzami otrzymanymi od generała, później jednak będzie wymagać to dużo większej siły.

Elfy opierają całą infrastrukturę budowlaną na drewnie, warto więc zaopatrzyć się w Chatę leśnika. Daje to praktyczne nieskończone zapasy drewna. Również dzięki temu można bez ograniczeń budować wieże łucznicze niezależne od limitu populacji (kwater). Kilkanaście wież oraz kilka łuczniczek powinno zatrzymać kolejne fale ataków przeciwnika, jednocześnie dając możliwość poruszania się po mapie reszcie wojsk. Pierwszy etap jest dosyć pasywny, jednak po wybudowaniu wieżyczek baza jest w stanie sama siebie bronić przez kolejnymi falami, a dzięki takiej taktyce, cały limit populacji pozostaje do dyspozycji gracza.

Po odbiciu fortecy Utrana, Illirias informuje Runicznego o wojskach przy portalu do Dzikiej Przełęczy. Jedyną możliwością przebicia się jest wezwanie Driad za pomocą lenyi. Złoża lenyi są rozrzucone po mapie. Po otrzymaniu planu chaty zbieracza lenyi, wyszukujemy cenne zasoby i czekamy na uzbieranie odpowiedniej ilości liści (1000). Kiedy to zadanie zostaje wykonane, wyruszamy na poszukiwanie Gaju. Nie musimy szukać daleko, jednak należy uważać na czyhające wojska przeciwnika; gdy stajemy już przed ołtarzem, czekamy na zapadnięcie zmroku i przywołujemy Driady. Teraz możemy oczyścić drogę do następnej lokacji, a także zniszczyć pozostałe obozy Pięści.

Przy portalu znajdują się skrzynie z planami budynków: Samotnia, Średnie kwatery (elfy), Dom łucznictwa; jednostek: Uzdrowicielka, Łuczniczka wiatru, oraz runa elfich robotników poziom 5.

Więcej w Fandom

Losowa wiki