Fandom

SpellForce Wiki

Ostrza

653strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Blue icon.png
Informacja

Ostrza - istoty stworzone przez Hokana Ashira jako broń przeciwko Uramowi Czerwonemu. Zostały stworzone za pomocą mocy Maski Beliala, z czarnej stali, powołane do życia przez czerwone kamienie dusz umieszczone w piersi. Ostrza nie maiły sobie równych w całych krainach Eo. Nawet demony Urama nie były wstanie ich zatrzymać. Prawdopodobnie gdyby nie przywołanie Hokan Ashir, za ich pomocą zawładnął by całym Eo. Wiele lat po przywołaniu Ostrza zostają zostają użyte przez Mrocznego, jedynie Sługa Run jest wystarczająco silny aby się im przeciwstawić.

Ostrza pojawiają się w wszystkich częściach SpellForce oraz w SpellForce 2: Władca Smoków (zmienione, odtworzone przez córkę Hokana Yashie za pomocą kamieni krwi, ożywionych krwią Szaikan).

Wojna między Hokanem Ashirem a Uramem Czerwonym Edytuj

Zachłanni potęgi absolutnej, magowie kręgu walczyli między sobą nie tylko o to czego jeszcze nie mają (dopiero zbliżało się przywołanie) ale również o władzę nad terenami i bogactwami Eo. Wkrótce z 13 potężnych Magów Kręgu zostało zaledwie kilku.

Najpotężniejszy nekromanta - Hokan Ashir oraz pan ognia oraz demonów - Uram Czerwony, toczyli między sobą walkę o bogactwa, pozostawione bez opieki w byłej siedzibie Kręgu - Mulandir. Niegdyś stolica stowarzyszenia, była piękną zdobioną świątyniami oraz artefaktami, przepełniona blaskiem magii krainą. Mulandir skrywał również sekrety pożądane przez obu magów. Obaj pragnęli za wszelką cenę Kamienia Feniksa, którego moc dorównywała magowi kręgu, za pomocą której byli w stanie zniszczyć przeciwnika.

Z początku Uram korzystał z najemników wspieranych licznymi pomniejszymi demonami. Ze względu iż służyli oni Uramowi Czerwonemu przyjęli nazwę Czerwony Legion. Szybko jednak szala zwycięstwa zaczęła przechylać się na korzyść nekromanty, gdyż każdy poległy wojownik Legionu, powstawał ponownie aby służyć Hokanowi. Wojska Urama przegrywały walkę z nieumarłymi, bitwę po bitwie, aż do czasu gdy za pomocą wskazówek znalezionych w Mulandir Uram przywołał Ulathera - najpotężniejszego demona. Jego nieskończone armie demonów powoli przebijały się przez nieumarłych i spychały wojska Hokana.

Wydawało się że Ulathera i jego demony nie mają sobie równych jednak gdy nekromanta był bliski klęski, za pomocą mocy Maski Beliala z czarnej stali oraz ożywionych Kamieni dusz, stworzył Kowala Dusz. Kowal na życzenie pana stworzył pomniejsze ostrza. Mimo przewagi liczebnej Urama, nowy przeciwnik był niepowstrzymany. Zaledwie garstka ostrzy, dziesiątkowała armię Legionu, przecinając się przez ich szeregi jak kosa przez młode zborze. Potędze ostrzy ulegały nawet demony, Uram oraz Ulather zmuszeni byli wycofać się do Muladniru. W krótkim czasie Ostrza Hokana dokonały tego czego Uram nie mógł latami stawiając przeciwnika bezbronnie czekającego na koniec.

Gdy ostrza dotarły pod bramy miasta nawet smok Fyrmir walczący u boku Urama nie był w stanie przeciwstawić się Ostrzą, Hokan Ashir był pewny zwycięstwa. Zanim stalowi zdążyli zaatakować, ziemia się zatrzęsła a pierwotne żywioły pochłonęły większość wojsk obu magów.

Nie wiadomo czy Hokan Ashir zginął w wyniku przywołania (jego grób znajdował się w Szepcie). Wiadomo natomiast że jego dzieło - Kowal Dusz, przeżył wkrótce przyjmując nowego pana - Mrocznego. Uram zgładził się swoją własną magią, kiedy próbował zatrzymać wojska przed bramami Mulandiru. Jeszcze przed przywołaniem, pozbawiony pana Ulather, uciekł do Bruzdy aby tam, samodzielnie dowodzić swoimi demonami.

Lista Ostrzy Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki