Fandom

SpellForce Wiki

Ostra Skała

653strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Blue icon.png
Informacja
Ostra Skała
Typ Górzysty
Poziom 3-20
Lokacja Northander, Fiara
Mieszkańcy Tro., Min., Kras., Olb., Zwierz., Rob.
Surowce Kamień, Żelazo, Lenya, Drewno, Jagody
Menhiry 3
Portal Południowe Góry Wietrzne
Monumenty Elfów, Krasnoludów i Bohaterów

Ostra Skała(ang. Stoneblade Mountain niem. Schwertfels) - jedyna nieobowiązkowa lokacja w grze. Jest to kraina górzysta, jej nazwa pochodzi od ostrego szczytu największej z gór.

Historia Edytuj

Dawniej ta kraina była siedzibą górniczą Kręgu i krasnoludów do pozyskiwania różnego typu rud metali Adamantu, żelaza i księżycowego srebra. W czasie przed Przywołaniem, Krąg nadwyrężał tereny wydobycia adamantu przekraczając granicę, aż naruszył święte-zakazane tereny, gdzie wydobycie było zabronione. Na Ostrą Skałę spadła klątwa, kamienie ożyły, część krasnoludów została wymordowana, reszta uciekła. Od tej pory adamant był prawie nieosiągalny.

Panorama Stoneblade.jpg

Panorama Ostrej Skały

Ostra Skała po Przywołaniu Edytuj

Po Przywołaniu mieszkańcami Ostrej Skały zostały stworzenia dzikie: Minotaury i Trolle. Wcześniej mieszkały tu już żywiołaki ziemi i skały (skalniki, golemy i strażnicy). Przywołanie sprawiło też, że Ostra Skała jest jedyną lokalizacją, gdzie powyżej morza znajduje się adamant.

Ważne osoby Edytuj

Wrogowie Edytuj

Misje w Ostrej Skale Edytuj

Runy i plany Edytuj

W Ostrej Skale w obozach uroków można znaleźć plan krasnoluda - wiarusa oraz plan elfów - druidki. Od Żywiołaka Ziemi można dostać runę bohatera.

Więcej w Fandom

Losowa wiki