Fandom

SpellForce Wiki

Bitwa o Kamienny Zamek

653strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Blue icon.png
Informacja
Bitwa o Kamienny Zamek
Start Północne Góry Wietrzne
Koniec Północne Góry Wietrzne
Lokacje Północne Góry Wietrzne
Nagroda doświadczenie, przedmioty
Równoległa misja
Marcia

|} Jedna z misji głównych w Północnych Górach Wietrznych.

Halliccy żołnierze resztkami sił odpierają ataki ożywieńców na Kamienny Zamek. Zanim Sługa Run otrzyma informację o Hokanie Ashirze jest zmuszony pomóc Lordowi Jonirowi Hallitowi oraz Generałowi Guntharowi Gunhamowi w przepędzeniu ożywieńców.

Cele misjiEdytuj

  • Omów sytuację z Lordem Jonirem
  • Atak ożywieńców
    • Stwórz jak najwięcej jednostek łuczników
    • Usytuuj jednostki łuczników na wzgórzach
    • Omów z Guntharem sytuację na przełęczy
    • Odszukaj wozy z żelazem i zajmij składowane na nich surowce
  • Odpędź ożywieńców do portalu
  • Wróć do Marcii i Lorda Jonira

OpisEdytuj

Monument elfów najlepiej zająć zaraz po przejściu przez portal, po drodze aktywując menhir. Na wschód od zamku gdzie znajduje się monument, są 2 spore złoża lenyi, sporo drzew oraz minimalna ilość jagód i zwierzyny łownej. W miarę postępu misji warto budować na mapie dodatkowe gildie łowieckie z np. 2 robotnicami, które pozwolą zwiększyć powoli rozmiar armii.

Od momentu aktywowania monumentu, ożywieńcy zaczynają drogę w kierunku Generała Gunthara Gunham blokującego jedyne przejście pomiędzy północną a południowa częścią mapy. Wskazane jest jak najszybciej rozpocząć przywoływanie ulepszonych łuczniczek wiatru. Nawet jeśli Sługa Run nie zdąży przez 1 lub 2 falą ożywieńców, Halliccy żołnierze dadzą radę samemu przetrwać atak. Alternatywnie można przywołać kilka łowczyń, ale lepiej poczekać i ulepszyć łuczniczki wiatru które od razu można użyć do przebijania się dalej.

Południowa odgrodzona część mapy z zachodu zajęta jest przez pająki, ożywieńcy zajmują portal na południu, obóz na środkowej części północnej mapy, oraz na wschodzie. Garstka ożywieńców znajduje się również za liniami sojuszników północny-zachód, oraz bezpośrednio na wschód z monumentu. W bazach ożywieńców (poza portalem na południu) można znaleźć wozy z żelazem, na wschód od monumentu (najszybciej dostępne) oraz na północny-zachód aż dwa wozy. W południowej części mapy znajduje się również drugi monument elfów (prosto na wschód, nad bazą z kościanymi wieżami).

Jedną z najłatwiejszych do zniszczenia jest baza na środkowej części terenów ożywieńców gdzie wokół ich obozu znajduje się 8 kościanych wież oraz Cień dowodzący grupą nieumarłych.

Na końcu Słudze Run pozostaje odbić portal na południu. Dowódcy ożywieńców posiadają runy:

W skrzyniach przed portalem znajdują się:

Po odbiciu portalu na zachód można pozbyć się jeszcze pająków (zadanie dodatkowe Magiczne artefakty) i poinformować Generała Gunthara Gunham który z żołnierzami idzie w kierunku odbitego portalu. W podziękowaniu od Lorda Jonira Hallita Sługa Run otrzyma utrańską tarczę oraz ciemne skórzane spodnie. Marcia podzieliła się ze Sługą Run informacjami jakie posiada oraz przekazała mu klucz do krasnoludzkiej bramy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki